ОРГАНІЗАЦІЙНІ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ
ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У
СИСТЕМІ ОСВІТИ ОБЛАСТІ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
Принцип розвитку психологічної служби у системі освіти передбачає не тільки
розвиток об'єктів психологічного впливу (здобувачів освіти, батьків, педагогів),
але й удосконалення системи управління, методичного забезпечення, мережі
психологічної служби закладів освіти усіх рівнів. Потребу покращити
організаційну структуру психологічної служби у системі освіти області зумовлюють
дві групи причин. Перша — зовнішні впливи. Це — необхідність реформування галузі
освіти, соціально-економічне середовище, в якому відбувається навчання і
виховання здобувачів освіти усіх рівнів, законодавчі, організаційні та
економічні умови діяльності системи освіти, поступова децентралізація на рівні
області. Друга — внутрішні. Це —
розвиток мережі психологічної служби закладів освіти об’єднаних
територіальних громад, рівень кваліфікації та професіоналізму її працівників,
логіка і результати психологічного супроводу освітнього процесу тощо.
Психологічні
служби в закладах освіти об’єднаних
територіальних громад входять до структури психологічної служби у
системі освіти України, що діє на чотирьох
рівнях:
•
Всеукраїнський рівень - відділ психологічного супроводу
та соціально-педагогічної роботи ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України та Український науково-методичний центр практичної психології
і соціальної роботи НАПН України як головні організації, що забезпечують
організаційно-методичне та науково-методичне керівництво і розробляють стратегію
розвитку служби;
•
Обласний рівень – обласний науково-методичний
Центр психології та соціології освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР як основна
організаційно-методична ланка психологічної служби, що забезпечує діяльність
психологічної служби у системі освіти області;
•
Районний/міський рівень - центри
психологічної служби у системі освіти або методисти з психологічної служби методичних
кабінетів (центрів) органів управління освітою;
•
Рівень закладу освіти - практичні психолога і
соціальні педагоги закладів освіти усіх типів та підрозділи психологічної
служби у закладах освіти комунальної власності, професійно-технічної освіти, вищих
закладах освіти І-ІІ та III—IV рівнів акредитації.
Завданням психологічної служби в закладах
освіти об’єднаних територіальних громад є збереження та зміцнення психічного та
соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і
соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів
навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями;
сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної
допомоги всім учасникам освітнього процесу.
Немає коментарів:
Дописати коментар